Crosskolan erbjuder allt som behövs!

Vi vänder oss till nybörjare från cirka 5 år till och med cirka 14år och max 165cm som ett första steg in i motocrossen värld.
OBS! Minimilängd för att kunna köra är 115cm. Är man längre än 170cm när terminen börjar kommer man inte passa de motorcyklar vi har att erbjuda, därav en maxlängd!

Ni behöver bara ta er till anläggningen så står allt redo att användas.
På plats får ni låna motocrosshoj och skyddsutrustning.
Bränsle, oljor, reservdelar etc. ingår.
Träningarna leds av ledare med stor erfarenhet av nybörjare.

Efter träningen byter ni om och åker hem.
Crosskolan tar hand om transport, förvaring, tvätt och service/reparationer av motocross och skyddsutrustning!
Skyddsutrustning och MC delas med elever från andra grupper, detta gör att viss utrustning kan vara blöt/smutsig vid dåligt väder.

Träningstiden är 45 minuter per träningstillfälle.
För alla så gäller det att man som förälder/målsman är med aktivt i lektionerna. Detta genom att ni är med ute på banan och hjälper de som kör omkull etc.

Under 2024 kommer vi hålla träningar på anläggningar i Tullinge & Arlanda.
Samma grupp kör hela terminen på samma anläggning!

Alla datum kommer att finnas i vår APP när terminen närmar sig , där finns även information om vad som gäller vid inställda tillfällen!
Vi börjar i mitten av april (VT) respektive augusti (HT) och kör sedan 8 veckor i följ med reservation för eventuella aktiviteter på anläggningen som vi inte kan råda över. Alla som bokar plats kommer få instruktioner hur man laddar ner appen och registrerar sitt konto.

Pris per termin 2024 - 8 tillfällen (Lördagar i Tullinge eller söndagar på Arlanda)

• 50cc - 4590kr (Passar barn mellan 110-125cm) Längd vid terminens start!

• 110cc - 4690kr (Passar barn mellan 125-145cm) Längd vid terminens start!

• 125cc - 4990kr (Passar barn mellan 145-165cm) Längd vid terminens start!

I avgiften ingår

Lån av motocross, lån av utrustning, bränsle, 8 träningar per termin med tränare som har stor erfarenhet av nybörjare och medlemskap i förbunds ansluten klubb.
All körning sker på egen risk, se över barnens försäkringsskydd.

Anmälan är bindande 14 dagar efter bokning i vårt system, se mer information under fliken "Ångerrätt". Avbruten termin ger ingen återbetalning av avgiften.